torsdag 25 september 2008

Techno min röv

VAD är det med ungdomar nuförtiden som lyssnar på musik på högtalaren i mobilen??? Det låter för jävla illa måste jag säga. Om man gillar en låt vill man väl inte massakrera den genom att lyssna på den sämsta högtalaren i universum? Och ungdomar, då var jag med på den tiden då det förekom en sak som kallades kasettband som man i vissa fall lyssnade på i mono på något som kallades bandspelare. Men den fruktansvärda ljudkvallan är skyhög jämfört med en mobilhögtalare, det ska ni veta.

Den ovanstående harangen kommer sig av att jag läxade upp en unge på bussen idag som spelade nån ADHD-smörja svinhögt på mobilen, samtidigt som han sprang fram och tillbaka i bussen. Enligt följande:
"Kan du stänga av den där skiten så alla slipper höra?!"
"Schit? Är det här schit, det är techno!"
"Det där är fan inte techno."
"Vad lyssnar du på då?"
"Riktig techno."
"Vad är det här då, det är riktigt techno!"
"Det där är inte techno, det är turkdisco."
Ungen hade i alla fall den goda smaken att flina, och sen gick han av. Mission accomplished.

Hehe, jag är en sån jävla pensionär, men åtminstone en pensionär med smak om jag får säga det själv. Och då har jag 30 år på mig att utveckla mig till den fulländade pensionären från helvetet...

Inga kommentarer: