torsdag 11 september 2008

En busschafför... är en man som inte kan taxan.

I förrgår hände det. En bussförare försökte åka på en förfalskad sms-biljett. Hur lång som helst i ansiktet när jag sa att den där gäller ju inte, hehe. Jag sa att jag tyckte att de egentligen skulle ha kort, men det missförstod han och muttrade att han hade glömt kortet hemma. Men då gör man ju såhär: Man säger hej, jag har glömt mitt kort hemma, kan jag få åka? Chansen finns att man får det om man har Busslink-uniform på sig.
Sorgligt nog är det alltså sant att bussförare inte kan ett dugg om taxan. Den sociala förmågan är det tydligen också si och så med, men där är de väl som folk är mest. Skillnaden är att den här hade vett att skämmas lite...

2 kommentarer:

mise sa...

Åh... jag har sen placeringen träffat en och samma bussförare samma dag som inledde bekantskapen med att skrika att jag skulle öppna för i helvete, för att han glömt kortet hemma för första gången, sen var det BARA jag som tvingade någon att betala. Sen har han dykt upp nästan dagligen, kastat pengar på mig, försökt åka till reducerat pris, hotat mig, dunkat i rutan. Tja man blir helt klart imponerad över hur påhittig han är...för det blir ju inte alls en sport att vara lika lugn som han är upprörd.

Lucknuckan sa...

det är inte alla bussbolag som delar ut tjänstekort, vet dock inte vilket/vilka.

kul att hitta en "ny" blogg! :-)